Week 10 & 11 - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Melanie en Lisette - WaarBenJij.nu Week 10 & 11 - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Melanie en Lisette - WaarBenJij.nu

Week 10 & 11

Door: Mel

Blijf op de hoogte en volg Melanie en Lisette

13 November 2015 | Verenigde Staten, Flagstaff

Hi there,

Ik hoop dat alles in Nederland nog steeds lekker loopt, want dat doet het hier zeker. Tijd gaat echt ontzettend snel en over 5 en een halve week ben ik alweer op weg naar huis. Dus ik maak er de komende weken nog even de tijd van m'n leven van. Maar goed, dat komt straks wel, nadat ik jullie weer heb bijgepraat.

Op zaterdag 31 oktober was het hier dan toch eindelijk Halloween. Na alle reclames, advertenties en kortingen op snoep en versieringen was het dan toch eindelijk zover; Halloween.
Het was precies zoals in de films. Iedereen was verkleed en er waren te gekke feestjes. Na deze dag mochten alle Halloween adverntenties en reclames plaats maken voor Kerst reclames. Dus ik heb sinds 31 oktober Jingle Bells non-stop in m'n hoofd, echt heel prettig. Zeker omdat het toch nog meer dan n maand duurt voordat het daadwerkelijk kerst is...

Na Halloween hebben we de zondag en maandag lekker rustig aangedaan, want we moesten toch wel bijkomen van de ffeestjes haha.
Op woensdag 4 november lag er dan toch echt sneeuw in het pitoreske Flagstaff. En stiekem was ik daar echt heel erg blij mee, want de mensen die me kennen zullen weten hoe hyper ik word van sneeuw. Het liefst wilde ik de hele dag in de sneeuw hupsen en sneeuwpoppen bouwen, maar daar was helaas geen tijd voor. s'Ochtends hadden we namelijk gewoon les en in de middag ben ik met de bus afgereisd naar het vliegveld in Phoenix. Om hier mijn ouders op te wachten, die toch echt een 15 uur durende vlucht doorstaan hebben om mij op te komen zoeken! (:
En niet alleen hadden ze de vlucht er voor over, maar ook de 2 uur durende autorit richting Flagstaff. De laatste 30 kilometer waren erg spannend, er lag overal sneeuw op de snelweg. Tsja, in Nederland zijn de wegen toch iets schoner, al staan wij wel uren in de file bij de eerste sneeuwvlokken.

Het was echt een geweldige week en we hebben veel dingen ondernomen. Op de dag na aankomst heb ik ze een rondleiding gegeven over de enorme Campus en het centrum van Flagstaff. Ze maakten kennis met de docenten van Verpleegkunde en kregen een hele rondleiding door het gebouw van Verpleegkunde. Ik vond het echt heel erg leuk om mijn ouders eindelijk te kunnen laten zien hoe het er hier aan toe gaat.

Op vrijdag was mama jarig, dus ik kon ook haar verjaardag nog echt meemaken!! Niet alleen was het mama's verjaardag, maar die vrijdag stond er ook nog een excursie gepland naar de Hopi-Indianen. Lisette en Ik gingen hier niet alleen heen, nee onze docente, Karen, ging mee en ook mijn ouders waren van de partij. Het was fascinerend om te zien hoe een eeuwen oude cultuur zijn bestaan zo wist te behouden, ookal waren de ideeën nogal achterhaald voor de gemiddelde Europeaan. Ze leven vaak heel erg basic, zonder elektriciteit, stromend water of gas. Daarbij hechten ze veel minder waarden aan hun bestaan/beroep dan wij doen. Ze richten zich meer op hun afkomst en op de cultuur. "Today I may be a CEO, but Tomorrow I may lose my job. In European terms I would then just be a person who lost his job, but to my culture I will be Hopi. I will always be Hopi, no matter what." Zo denken zij erover en dat zette mij toch wel aan het denken, over de waarden die wij hechten aan status.
Verder was het echt een hele informatieve dag en hebben we met z'n allen echt enorm veel geleerd over een eeuwenoude cultuur.

Na een lange dag op vrijdag, stonden we op zaterdag toch weer vroeg op om richting de Grand Canyon te gaan. Hoewel ik hier dit semester al eerder geweest ben, was het nog altijd ongelofelijk mooi. Er waaide een frisse wind, eentje die je wangen zo schraal maakt, maar de zon scheen dus ik kreeg het toch weer voor elkaar om te verbranden haha. De dag was erg gezellig en we hebben een stevige wandeling langs de rand van de Canyon gemaakt. Onze dag eindigde in het National Geographic Vistor's Center, waar we een prachtige documentaire gezien hebben over de Grand Canyon en de ontdekking.

Ook op Zondag trokken we er weer vroeg op uit om richting de Antelope Canyon te rijden. Het was de rit meer dan waard, want was dat mooi. Het was wel erg apart om te zien hoe rotsen zo'n vorm kregen en wat licht wel niet voor een effecten kan brengen. Hoewel het een Canyon is, is het niets zoals de andere Canyon in the States. Het is niet met de Grand Canyon te vergelijken.
Ik zal een aantal foto's van Antelope Canyon toevoegen, zodat jullie een idee krijgen van hoe het eruit ziet!
De dag ging ontzettend snel en voordat we het wisten was onze tour door deze geweldige Canyon alweer voorbij. Na de tour zijn we nog langs de wereldberoemde Horse Shoe Bend gereden. Het was weer een prachtig uitzicht. Het is ongelofelijk hoe mooi onze natuur eigenlijk is en daar staan we tegenwoordig, denk ik, te weinig bij stil!

Maandag stonden we toch iets later op maar hebben we er toch weer een actieve dag van gemaakt. We zijn richting het zuiden gereden om een bezoek te brengen aan Sedona en haar mooie rode rotsformaties. Het was weer een heel ander gezicht dan de voorgaande dagen en het weer was ook heel anders. Het was zeker 24 graden, en weer een mooie gelegenheid om dit "mooie" gezichtje te laten verbranden. En ja ik smeer me wel gewoon in hoor, factor 50!
Maar goed haha, in Sedona hebben we weer een hike gemaakt om de omgeving van dichtbij te kunnen zien.

Dinsdag was toch weer andere koek, het was ijskoud en het sneeuwde/regende. In vergelijking met de voorgaande dagen was het toch wel een drastische verandering. We waren net gewend aan het zonnetje. Maar goed we hebben er toch weer een gezellige dag van weten te maken! We zijn richting Bearizona gereden en zoals jullie misschien al uit de naam halen was het een berenpark. Een soort safaripark, maar dan vooral met dieren uit de omgeving in hun natuurlijke habitat. Zoals de black bear, wolven en buffalo's. Het was wel een heel avontuur, vooral omdat de dieren het leuk vinden om lekker op random momenten over te steken. Maar we hebben het er heelhuids vanaf gebracht! (:
s'Middags was het nog altijd steenkoud buiten dus besloten we een bezoek te brengen aan de bioscoop. Hier hebben we the Martian gekeken, en het was een erg goede film! Ik zal geen spoilers weg geven, dus dan moeten jullie gewoon maar even naar de bios!

Woensdag, de 11e, was alweer de laatste dag dat m'n ouders in Flagstaff waren. Deze hebben we rustig aan doorgebracht en vooral rond geslenterd in het centrum van Flagstaff. Rond 2 uur moesten ze dan toch echt hun reis naar huis weer beginnen. Ondertussen zijn ze weer veilig thuis, maar ik heb echt een super leuke week gehad. Het was fijn om de flauwe grapjes van beide weer te kunnen horen haha, ik heb me erg vermaakt.

Nu is het alweer donderdagavond en heb ik morgen weer een leuke trip gepland. Ik ga namelijk, vanaf morgen, 3 dagen backpacken door Zion National Park. Ja, daar heb ik echt ontzettend veel zin in! Daar zal ik na afloop wel weer overschrijven (;

Tijd gaat echt heel erg snel en ik kan niet geloven dat ik hier nog maar 5,5 weken te gaan heb. Ik ga nog even een aantal weken lekker genieten, maar kan ook niet wachten totdat ik al mijn lieve vriendjes en vriendinnetjes weer mag zien!

Ik hoop dat ik jullie niet verveeld heb met mijn blog en dat jullie er toch wel n beetje van genoten hebben!

Tot snel!
xxx Mel

p.s. Hoe awesome is het dat the Red Hot Chilli Peppers op Pinkpop komen, trouwens? Ik vind het awesome haha.

  • 15 November 2015 - 14:54

    Danielle:

    Sjiek dat viv en Wouter konden komen om samen te zien waar je verblijft en samen mooie dingen te ondernemen, fijn dat jullie het goed hebben gehad en wonderbaarlijk de enorme natuurverschijnselen daar. Eerst een topje en dan de sneeuw. Mooie foto s al gezien v mama.
    Nou veel plezier maar weer en tot de volgende blog.
    Heel veel groetjes van ons, doei!!!!
    Danielle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melanie en Lisette

Hi, wij zijn Lisette en Melanie! Samen gaan wij vanaf augustus een avontuur aan in Amerika. Een semester lang gaan wij studeren aan NAU, Northern Arizona University, te Flagstaff. Ons avontuur begint op 20 augustus!

Actief sinds 08 Feb. 2015
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 4495

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2015 - 20 December 2015

MINOR Northern Arizona University

Landen bezocht: