Week 5 - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Melanie en Lisette - WaarBenJij.nu Week 5 - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Melanie en Lisette - WaarBenJij.nu

Week 5

Door: Mel

Blijf op de hoogte en volg Melanie en Lisette

27 September 2015 | Verenigde Staten, Flagstaff

Bonjourno,

De afgelopen week was voor ons weer een drukke week, maar ik zal maar ns beginnen bij het begin (:

Op zaterdag ben ik met een groepje Amerikanen, ja echte amerikanen, afgereisd naar Sedona om daar de Bell Rock te beklimmen. Dit was echt heel erg indrukwekkend. Bell Rock is een soort grote, hoge rots formatie van roodkleurige rotsen. In eerste instantie, toen ik de formatie zag, dacht ik 'Nope, dat gaat niet gebeuren. No way dat je de top kun bereiken.', maar het is gelukt. Het eerste deel van de hike bestond uit een wandeling over redelijk vlakken rotsen waar je gemakkelijk over kon lopen, echter veranderde het lopen halverwege de route echt in klimmen. Met stukken waar je je enkel aan je armen omhoog moest heisen, ja dat was echt super awesome. Na een redelijke klim (ik voelde me een berggeit) hadden we eindelijk de top bereikt en dit was echt meer dan de moeite waard. Het uitzicht was prachtig en je kon ontzettend ver kijken! Vervolgens moesten we natuurlijk ook weer naar beneden en dit ging echt 6x keer sneller dan omhoog. Het was een kwestie van op je billen zitten en je naar beneden laten glijden over de rotsen. Dat was echt super awesome haha. Daarna waren we wel allemaal redelijk uitgeput en was ik blij toen ik weer thuis was en kon douchen haha, het was een warme dag.

Op zondag ben ik samen met Britta richting Phoenix gereisd, om daar te winkelen. Het was allemaal ontzettend groot en vooral een warme dag (40 graden in Phoenix). We zijn daar beide goed geslaagd en ik ben nu wel n beetje bang dat ik een extra koffer aan het kopen kom haha.

Afgelopen week hebben we ook weer veel voor de Uni moeten doen, wees maar niet bang dat ik hier niets leer. Op dinsdag en donderdag ben ik wederom met onze docent, Karen, richting het daklozencentrum geweest. Hoewel ik niets over de patiënten kwijt mag, iets met privacy, kan ik wel laten weten dat het stuk voor stuk aparte figuren zijn met allemaal een eigen verhaal. Het is -nog steeds- erg indrukwekkend om te zien hoe makkelijk het hier is om zomaar ineens dakloos te worden!

Op woensdag zijn we, Lisette en ik, met onze docent, Karen, afgereisd naar Winslow. Hier bevindt zich een van de weinige Health Centers voor Indianen. Het heeft daarom ook de titil 'Winslow Indian Health Center'. Het is erg gemoderniseerd, maar erg klein. Zo moeten de Navajo indianen bij ernstige problemen toch naar een groter medisch centrum om behandeld te worden. Maar voor kleine klachten en check ups kunnen ze terrecht in het health center. Ook wordt er vanuit dit health center gezorgd voor thuiszorg voor de indianen, hier lopen we volgende week vrijdag en de maandag daarna mee. Het was erg interessant om te zien hoe de indianen hun eigen centrum hebben. Er zijn nog erg veel culturele verschillen tussen de Amerikanen en de Indianen. In het health center worden ook echt enkel indianen behandelt.

Donderdag hadden we een vrije dag, die ik heb ingevuld met het schrijven van papers, assignments en het maken van presentaties en s'avonds een feestje.

Op vrijdag was Lisette jarig en dit hebben we gevierd door een lunch met onze Amerikaanse roommate en haar vader. Beide zijn ze echt super aardig en zijn we meteen uitgenodigd om Thanksgiving met hen te vieren, echt heel erg awesome. s'Avonds zijn we wederom uit gaan eten om de verjaardag van Lisette te vieren.

Gister, zaterdag, hadden we een auto gehuurd voor een dag zodat we de omgeving konden verkennen. Omdat ik 21 ben was ik de bestuurder van de auto, jeej voor mel. Het was echt ontzettend makkelijk, aangezien het een automaat was haha. We zijn richting Meteor Crater gereden. Dit is een van de best behouden kraters, veroorzaakt door een meteor, ter wereld. De krater is 1,3 km qua doorsnee en is veroorzaakt door een slecht 45,5 meter brede meteor. Ja dit was echt ontzettend vreemd, ik dacht namelijk altijd dat de meteor minstens de helft van de grote vd krater moest hebben. Blijkbaar niet.

Na ons bezoek aan de krater zijn we afgereisd naar Sedona om Slide Rock park te bezoeken. Echter in plaats van de auto recht voor slide rock park te parkeren (en 35 dollar entree te moeten betalen), hebben we de auto verderop geparkeerd. Vervolgens hebben we richting slide rock park gesurvivald. We zijn naar de rivierbedding gelopen, waar we vervolgens door water en over rotsen, richting slide rock park gegaan zijn. Het was echt een super leuke reis, ookal was het een avontuur. Het was een avontuur om nooit te vergeten haha. Echt heel erg leuk. In slide rock park was er een natuurlijke wildwaterbaan waar we natuurlijk met z'n alle vanaf zijn gegaan om vervolgens lekker in de zon op te drogen en op te warmen. Ja, het water was nogal koud haha, maar erg lekker!

Vandaag doen we allemaal even lekker rustig aan!

Volgende week zal ik m'n best doen om weer wat te schrijven! Ik hoop dat jullie het na 5 weken nog altijd niet zat zijn om over onze avonturen te lezen... (:


Xxx Mel

  • 29 September 2015 - 21:47

    Viv2:

    Moest je van mijn ouders bedanken voor de kaart en de felicitatie.. Ze waren er erg blij mee en dankbaar dat je aan ze dacht...

    Ik stuur de link door.



    X

  • 02 Oktober 2015 - 21:32

    Joost:

    Leuk verhaal, Melanie. Ook wel indrukwekkend wat je allemaal bezoekt, naast je leuke uitstapjes.... :-) !!
    Raar eigenlijk, nog nooit gerealiseerd dat je een apart ziekenhuis voor indianen hebt en dan ook de dakozen, tsja het nadeel van de superkapitalistische maatschappij....


    Veel plezier!!!!

    Groetjens, ome Joost

  • 08 Oktober 2015 - 19:06

    Danielle:

    Ruig hoor!! veel foto's blijven maken he?
    En blijven schrijven,erg leuk om te lezen!
    Groetjes danielle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melanie en Lisette

Hi, wij zijn Lisette en Melanie! Samen gaan wij vanaf augustus een avontuur aan in Amerika. Een semester lang gaan wij studeren aan NAU, Northern Arizona University, te Flagstaff. Ons avontuur begint op 20 augustus!

Actief sinds 08 Feb. 2015
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 4494

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2015 - 20 December 2015

MINOR Northern Arizona University

Landen bezocht: