Week 2 - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Melanie en Lisette - WaarBenJij.nu Week 2 - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Melanie en Lisette - WaarBenJij.nu

Week 2

Door: Melanie

Blijf op de hoogte en volg Melanie en Lisette

05 September 2015 | Verenigde Staten, Flagstaff

Heeeheee,

Zoals waarschijnlijk wel gemerkt is het me afgelopen weekend niet meer gelukt om nog een stukje te schrijven. Dus ik zal beginnen bij waar ik vorige week gebleven ben, maar eerst wil ik nog even kwijt dat we het hier erg naar onze zin hebben.

Dinsdag, 25 augustus.
In de ochtend moesten we al vroeg bijeenkomen om al onze papieren in orde te maken. Zoals eerder al aangegeven zijn Amerikanen nog al strikt als het gaat om "immigratie" en uitwisselingsstudenten. We moesten al onze papieren inscannen, laten zien (voor de zoveelste keer) en inleveren. Zodat de universiteit bewijs had richting de overheid dat we hier op legale basis verblijven. Na een ochtend vol geregel en papieren, zijn we s'middags in groepen gaan lunchen bij lokale eettentjes. et was een klein typisch Amerikaans cafeetje genaamd Macy's. Overal hingen kerstlampjes en dit maakte het erg sfeervol! Hier heb ik de beste sandwich ooit gehad. Na de lunch was er een lokale "shopping" trip waarbij we de meeste zaken in de buurt van de campus leerde kennen. Zodat we precies weten waar we boodschappen moeten doen etc.

Woensdag, 26 augustus
Op woensdag mochten we eindelijk een beetje uitslapen! Om half 2 begon ons programma. Dat bestond uit verschillende bijeenkomsten met onderwerpen zoals bankrekeningen in de US, zorgverzekeringen van de universiteit, alles over amerikaanse cultuur en vooral wat wel en wat vooral niet te doen tijdens ons verblijf in de US. Dat laatste is nogal een issue. Ze zijn zoals eerder gezegd erg streng en omdat we te gast zijn hier in dit land moeten we ons op ons best gedragen. Zodra je ook maar iets doet wat niet helemaal in de haak is, bestaat er de kans dat ze ons het land uit kicken. Maar gelukkig hoef ik daar niet bang om te zijn, want ik was niet van plan om domme dingen te doen haha.

Hoe dan ook, het was een ochtend van veel informatie, maar ook van veel gratis spullen. Iedere bank die vertegenwoordigt werd tijdens deze dag, had zijn eigen goodiebag vol met spullen. Dit is blijkbaar een manier om als bank Amerikanen te lokken, maar ze merkten wel dat wij als Europeanen niet gemakkelijk om te kopen waren en dat we erg veel vragen stelden. Na al de informatie van de middag was het tijd voor eten. Wederom gingen we in groepen richting het centrum van de stad. Hier splitsten de groepen op en ging onze groep richting een thais restaurant. Ik had nog nooit eerder thais gegeten, maar het was echt heel erg lekker haha. En zoals jullie nu allemaal vast denken; "Wie gaat er nou thais eten als je in Amerika bent?" Nou ik dus, want ik was niet echt van plan om op burgers en frietjes te leven haha. Het centrum van Flagstaff heeft een erg gezellige sfeer. Overal hangt sfeerverlichting en er is altijd iets te doen, ook doordeweeks is er altijd wel iets te doen. Zo is er op woensdag, zolang het weer het toe laat, een wekelijks dansevenement waar iedereen die geïnteresseerd is kan Line-dansen. Lekker typisch amerikaans haha.

Donderdag en vrijdag, 27&28 augustus
Op donderdag kregen we een rondleiding door de bibliotheek en het sportcentrum van de campus. Alles is echt enorm, lekker op z'n amerikaans, dus een rondleiding door bijna ieder gebouw is wel vereist.
Vrijdags was er een veiling voor fietsen. Deze begon om 9 uur en toen wij om half 9 op de locatie aan kwamen stond er al een aanzienlijke rij. Echter nog geen tien minuten later stond de rij al om de hoek. We hadden dus geluk dat we redelijk op tijd waren. Toen om 9 uur, eindelijk, de deuren opende was het een groot gekkenhuis. Iedereen greep de eerste de beste fiets vast en liep ermee naar de "kassa". Binnen 20 minuten was er geen fatsoenlijke fiets meer over en had iedereen die laat was (of geen goede fiets had gepakt bij binnenkomst) gewoon pech.
Gelukkig konden wij allemaal een goede fiets te pakken krijgen. Dat maakt alles toch net iets makkelijker, gezien het feit dat de campus nogal groot is. s'Avonds was de eerste voetbalwedstrijd. De meiden van NAU speelden tegen de Universiteit van Phoenix. Dit was een grote happening. Iedereen was gekleed in blauw en geel, de kleuren van de universiteit, en iedereen moedigde het team luidkeels aan. Het was lekker op z'n amerikaans met cheerleaders, mascottes en gratis tshirts die de lucht in geschoten werden gedurende de rust. Hoewel het team van NAU niet gewonnen heeft, was het toch echt super om zo'n happening n keer mee te maken.

Zaterdag, 29 augustus
Happy birthday to meeee, it was. Eindelijk 21. Die heb ik prima gevierd met een hike in het dichtsbijzijnde natuurpark: Buffalo Park. Het was erg dichtbij en lag aan de voet van de bergen. We hadden een prachtig uitzicht over de stad en ook konden we de bergen van "dichtbij" bekijken. Helaas begon het op het laatst te onweren in de verte en vond de begeleiding het een beter idee, voor onze eigen veiligheid, om terug te gaan naar de campus. Eenmaal terug op de campus ben ik voor het eerst naar een yoga-les geweest en daarna een bootcamp, die bestond uit verschillende oefeningen op hoogtempo. Het was erg intensief maar erg leuk samen met een vriendin, Britta uit Zwitserland. Na onze intensieve workout zijn we richting de stad gegaan om daar een lekker hapje te eten. Als toetje werd ik getrakteerd op verschillende chocolaatjes uit het beste snoepwinkeltje van het dorp. Hier hadden ze echt alles wat je, je kon bedenken. Het was echt allemaal zo lekker, dat we besloten heb daar niet al te vaak heen te gaan om het risico van dichtgroeien te voorkomen.
Ik heb een prima verjaardag gehad. Ook kreeg ik een aantal verjaardagskaarten van het thuisfront, dit was erg lief en ik was er heel blij mee!!

Zondag was een rustdag voor iedereen, zodat we allemaal klaar zouden zijn voor maandag: de eerste schooldag. Deze bestond voor ons vooral uit oriëntatie en uitleg wat er allemaal zou gebeuren voor ons dit semester.

Op dinsdag, 1 september, mochten we meteen mee de praktijk in. Met een van onze docenten gingen we met zijn drieën ( Lisette, een Amerikaanse student verpleegkunde en ik) naar een daklozenopvang. Onze docent is hier vrijwillig zorgverlener. Ze levert gratis zorg aan daklozen die hulp nodig hebben. Omdat alles op vrijwillig basis gebeurt en ze het daar moeten hebben van giften was het erg karig. Dit maakte alles erg indrukwekkend en ook wel schokkend. Het was een oud warenhuis en stond vol met stapelbedden. Er hing een sterke geur van urine in de lucht en de voorzieningen waren erg minimaal. Persoonlijk vond ik het erg indrukwekkend om te zien dat de cliënten allemaal erg optimistisch waren en helemaal niet klaagden. Ze waren allemaal enorm vriendelijk en zouden geen vlieg kwaad doen. Ook op donderdag keerde we terug naar de opvang, waar we wederom een aantal cliënten zagen. Het was de dagen dat we daar waren, erg rustig. Volgens onze docente kwam dit door het weer, mensen werden minder snel ziek en het was in de zomer veel gemakkelijker om het op straat uit te houden en rond te trekken. Zodra de herfst begint en de griep periode aanbreekt verwachtte ze meer cliënten, maar dat zullen wij niet meer zien aangezien we iedere week een andere zorginstelling zullen zien. Zo gaan we komende dinsdag naar het ziekenhuis hier in Flagstaff.

Verder waren de lessen die we deze week gehad hebben nog allemaal erg inleidend en begint het echte werk volgende week pas. Al hebben we wel al meteen een aantal opdrachten die zondag ingeleverd moeten worden. De manier van lesgeven hier is trouwens heel anders dan wij gewend zijn. Het is allemaal erg schools en er wordt precies verteld wat er van je verwacht wordt. Ook worden opdrachten stap voor stap beschreven en is het allemaal erg duidelijk wat er van je gevraagd wordt. Maar dat zeg ik nu, misschien dat het over 2 weken allemaal wat moeilijker wordt. Tijd zal ons leren.

Morgen, 5 september, staat er een dagtrip naar de Grand Canyon op het programma! Daar heb ik echt enorm veel zin in!

Ik hoop dat alles in Nederland net zo goed gaat als hier en dat jullie het een beetje leuk vinden om al mijn verhaaltjes te lezen! Ik vind het in ieder geval echt super dat er überhaupt mensen zijn die dit lezen! (:

Ik hoop donderdag of vrijdag weer te kunnen schrijven!

xxx Mel

• 05 September 2015 - 16:10

Daiell:

Hoi Mel ,
    zo te lezen heb je het inderdaad erg leuk daar, geniet van alle speciale dingen die je daar kunt gaan zien en beleven!, heel veel groetjes vanuit geleen

• 05 September 2015 - 18:54

Kristi:

Hee Mel,

Klinkt als een super begin van je avontuur. Geniet er nog van en we verwachten leuke minion foto's etc op de groepsapp ;-)!

xxx kristi

• 05 September 2015 - 19:53

Vivianne:

Hoi Nel, ondanks onze skype toch nog een aantal nieuwe dingen gelezen, leuk! Xx

• 05 September 2015 - 21:21

Viv2:

Leuk leuk leuk!! Betere verjaardag kon je niet verzinnen.. Een verjaardag zonder chocolalalala is geen verjaardag!!

Blijven schrijven! Ik stuur de link door!!

X