De eerste échte blog vanuit the USA! (: - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Melanie en Lisette - WaarBenJij.nu De eerste échte blog vanuit the USA! (: - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Melanie en Lisette - WaarBenJij.nu

De eerste échte blog vanuit the USA! (:

Door: Melanie

Blijf op de hoogte en volg Melanie en Lisette

25 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Flagstaff

Heya guys,

Zo daar is ie dan, de eerste echte blog vanuit Amerika. We zijn nu sinds donderdagavond in the States en het bevalt ons echt prima.

Donderdag vertrokken we rond half 12 richting onze bestemming en waar we rond half 6 lokale tijd, dus dat is dan half 3 in Nederland, aankwamen. Toen we aankwamen mochten we meteen door naar Security. Alhoewel, meteen is een groot woord. We hebben zeker twee uur moeten wachten in de rij voordat wij aan de beurt waren. Dit zorgde onder de mede-reizigers voor enige frustratie, vooral bij degene die een aansluitende vlucht moesten halen. Maar na al het wachten kwamen eindelijk de verlossende woorden van de ambtenaar; "Enjoy your time in the States".
Na deze beleving op het plaatselijke vliegtuig zijn we met een shuttle richting ons hotel gegaan, waar we de eerste 3 nachten verbleven. In de shuttle ontmoetten we een Amerikaans echtpaar die ons echt honderd uit vroegen over onze reis. En net als alle Amerikanen, zijn ze enorm enthousiast wanneer je vertelt dat je gaat studeren en dat je uit Nederland komt. Na dit tripje van een halfuur kwamen we rond half 9 aan bij het hotel. Dit was voor ons een enorme opluchting, want na een reis van 15 uur ben je gegarandeerd uitgeput.

Vrijdag en Zaterdag hebben we gespendeerd in Scottsdale waar we onder andere naar een enorm winkelcentrum zijn geweest. Een van de hoogte punten van Scottsdale was toch het tripje naar de lokale supermarkt in een golfkarretje. Ja, jullie lezen het goed, in een golfkarretje. Het golfkarretje was een soort lokale GRATIS taxi die je in scottsdale naar je bestemming bracht. Het enige wat ze van je vroegen was een kleine fooi.

Tijdens ons verblijf in Scottsdale merkte we pas dat we toch wel last hadden van het tijdsverschil. We gingen, uitgeput als we waren, tegen tien uur - half 11 naar bed, maar werden desondanks toch steeds weer tegen een uur of 4 s'nachts wakker. Ondertussen is het bij mij alweer redelijk een normaal ritme aan het worden, in plaats van alle gekke tijdstippen.

Zondagochtend rond half 9 zijn we weer vertrokken richting het vliegveld van Phoenix, waar we werden verwacht om met een andere shuttle richting de universiteit te reizen. Alles liep op rolletjes en rond 12uur stonden we dan eindelijk in ons appartementje.
Nadat we alles even bekeken hadden en onze koffers binnen gezet hadden, zijn we kennis gaan maken met een van onze begeleiders van Verpleegkunde hier op de NAU. Zij had enkele spullen, zoals beddengoed, handdoeken en keukengerei, voor ons die waren achtergelaten door onze voorgangers. Het was erg leuk om eindelijk kennis met haar te maken, vooral na het eindeloze mailverkeer. Na een uitgebreide kennismaking en een korte tour over campus, konden we al onze spullen uitpakken.
Het was een lange dag vol gesjouw. Maar het was erg leuk om eindelijk op de plek van bestemming aan te komen.

Vandaag, maandag, begon voor ons de introductie.
Deze introductie was enkel voor internationale studenten en we hebben veel verschillende nationaliteiten ontmoet. Ook zijn er verrassend veel Nederlanders.
De introductie van vandaag bestond vooral uit het wegwijs maken over de campus en alle informatiebijeenkomsten om ons verblijf zo aangenaam mogelijk te maken.
De campus is 1,75 miles lang, dat is zo'n 2,8 kilometer. Het was een aardige tippel om de hele campus te zien, maar we hebben het overleefd.
Na de campustour waren we allemaal erg aan verkoeling toe en was er een ice-cream party. Ook vandaag was weer een lange dag en we hebben erg veel informatie tot ons moeten nemen. Nu hebben we even om uit te rusten en dadelijk gaan we met een groepje meiden ergens iets eten. (:

Ik hoop dat het stukje niet al te saai was om te lezen en ik zal proberen eind van de week nog wat te schrijven.

Ik zet dadelijk ook nog een aantal foto's van de campus op de blog, dus dan hebben jullie niet alleen iets om te lezen!

xxx

Mel (:

• 25 Augustus 2015 - 06:07

Danielle:

Hey Mel, leuk dat het je goed bevalt en dat je zo snel aansluiting hebt bij andere meiden. Heel veel plezier daar,en succes als de echte stage gaat beginnen. groetjes danielle

• 25 Augustus 2015 - 07:33

Viv2:

Hey Mela,
    Leuk blog!! Goed om te lezen dat je goed bent aangekomen.. Ik stuur de link door naar mijn ouders.

X

• 25 Augustus 2015 - 21:52

Yvon:

Hoi Mel en Lies, leuk van jullie om dit reisverslag bij te houden, kunnen wij thuis ook meegenieten. Veel succes met de studie. Groetjes vanuit Nederland xx